Direktlänk till inlägg 24 oktober 2016

Wyoming no state for old men

Av Anders Bergh - 24 oktober 2016 06:20



Ja nu har de varit en sån där lång paus igen men de har sin förklaring. Efter förra veckans roadtrip till Gillette som var en tuff helg för oss vi spelade verkligen dåligt och förlorade första matchen på straffar. Det är inget man vill göra då Gillette är det andra laget i serien från Wyoming så det ligger en hel del prestige i den helgen. Andra matchen vinner vi med udda målet utan att imponera. Söndagen var de jakt som vanligt men efter 45 min hittade vi ett lik... så det slutade med att hjälpa polisen med att guida alla personer till platsen. Han hade tagit självmord.

Nog om detta. Veckan som varit har varit tuff, mycket hårda och långa träningar vilket vi behövde efter helgens dåliga resultat. Så 3 hårda gympass på morgontid där efter 4 långa ispass hann jag med innan bussen till Helena gick. En gammal gruvstad i Montana som ser ut som alla andra städer eller ja stad och stad ort iallafall. Beskrivning till staden finns i det förra inlägget. Hur som helst Helena är inget lag som är titel kandidater om vi säger så, första matchen slutade 4-2 till oss vilket var i underkant då vi alltså sköt 74 skott på hela matchen, det är fler skott än vad det svenska försvaret övnings skjuter på en vecka. Efter matchen gick vi ut och åt på en sportbar och snacka lite innan vi gick tillbaka till hotellet för en god natts sömn.

Matchen igår bjöd vi upp till skönspel och ledde med 5-0 efter första perioden. Hade vi velat hade vi kunnat tagit över Jerry Williams krogshow med det spelet och ingen hade blivit besviken. Fast i slutet fick jag en crosschecking i ansiktet och fick känna hur det är en vanlig lördagskväll i Särna. Efter nån undersökning så var tänderna hela men däremot sprack läppen både uppe och nere samt att faktumet växte fram att jag såg ut som Anna Anka med den fläskläppen som växte fram. Matchen slutade 9-1 till oss tror jag och det vart fullpott denna helg och när vi kom hem kändes de rätt skönt. Fick göra mål, vinna två matcher, äta hotellfrukost och sett USAs tråkigaste delstat igen.

Vart även i chock då min gamla rumskamrat som åkte hem för hans knä inte höll spelade med ett annat lag i helgen? För att vara ärlig så gräver han sin egen grav med det knäet, hoppas han inser det själv. Jag är kvar i samma värdfamilj men känner väll att jag har fått nog av den i skrivande stund. Så ett byte kommer framöver vilket känns bra då jag kommer närmare alla i laget och stan, man känner sig Persbrandt i Kumla bunkern utan att ha bil där jag bor just nu.

Nu får det räcka för idag, jag lovar att skriva nästa vecka för då har de hänt massa roliga saker kan jag lova.

Ha det gott // Anders byråkrat sonen

??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Bergh - 12 december 2016 06:01


Nehe jaha. Efter mycket tjat och frågor så lär man ta en smäll för laget och knopa ihop några rader. En del har väll hänt sedan jag sist uttryckte min skepsis mot Montana. Jag kan gladeligen meddela att jag har bytt värdfamilj, ÄNTLIGEN. Men fam...

Av Anders Bergh - 10 oktober 2016 05:49


Efter klagomål från olika håll har festkommittén beslutat att forsatta bedriva ointressanta skrifter. Förra veckan orkade jag inte skriva nått inlägg, vi kom hem 5 på morgonen och var utelåsta samt att det verkade vara svårare att komma in i huse...

3.

Av Anders Bergh - 26 september 2016 07:20


Åter en vecka till handlingarna i dom amerikanska bergen. Hösten börjar komma och i slutet av veckan bjöds det på Göteborgsväder med regn och någon plus grad. Matcherna i helgen vart inte riktigt vad jag tänkt mig. Missoula från Montana stod för ...

Av Anders Bergh - 19 september 2016 07:08

Jaha?Det var den veckan för skattebetalarna som min far hade sagt.En vecka sedan sist och livet är sig ganska likt. Vi tränade bra och fick även börja gymma vilket var skönt då det var väldigt längesen jag gymmade.I fredags var det äntligen dags för ...

Av Anders Bergh - 11 september 2016 07:39

Dååååååå tog jag tillfället i akt och fixade en blogg så ni där hemma vet vad en ung man gör under sin tid i Amerikas inland. Jag har varit här i snart 3 veckor och börjar komma in i det amerikanska livet. Som att man alltid äter med enbart en gaf...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards