Direktlänk till inlägg 11 september 2016

Som en blixt från klar himmel

Av Anders Bergh - 11 september 2016 07:39

Dååååååå tog jag tillfället i akt och fixade en blogg så ni där hemma vet vad en ung man gör under sin tid i Amerikas inland.

Jag har varit här i snart 3 veckor och börjar komma in i det amerikanska livet. Som att man alltid äter med enbart en gaffel. Det var tuffa dagar i början, jetlag och höghöjd. Jag bor i staden som heter Cody som ligger på 1500 höjd. Bara en jogg på 40 min var riktigt jobbigt men efter en vecka började faktiskt lungorna samarbeta med mig.

Jag har även hunnit byta värdfamilj under tiden. Jag vart avsläppt i en Trailerpark hos en ensamstående mamma vilket inte var riktigt vad jag hade förväntat mig. För att tala klarspråk var det rätt sunkigt och inte särskilt fräscht. Men jag tänkte inte mer på de och eftersom mina föräldrar alltid säger "hur kan du ha det sådär stökigt" så rullade allting på väldigt bra. 3 dagar senare kom coachen och bad om ursäkt och sa att jag skulle få ett nytt boende. Så nu bor jag en liten bit utanför Cody där jag och en till från laget delar en källare hos en familj.

Dom 2 veckorna med laget har varit jobbiga men roliga. Första veckan var det Wassberg träning. Borra ner huvudet, vara smått grinig och bara köra. 2 timmar isträning med bara skridskoåkning där efter 1 timme fys utomhus i 30 graders värme var så som dagarna såg ut. Veckan kallades "hellweek" vilket jag tyckte stämde in bra. Den här veckan har vi börjat lite mer med spelövningar och haft teambuilding.

I onsdags hajkade vi upp för heart mountain som tar 5 timmar upp och ner, högsta punkten är en klippa med jätte utsikt över staden och hela dalen och ligger på 2400 meters höjd. För att ta sig upp är det små branta serpentin stigar där man gick på led upp och ner, många gånger var det stup på en sidan så man fick känna att man levde. Till och med en "innesittarkille" som jag uppskattade det.

Fredagen bjöd på en dagstur till Yellowstone Nationalpark som ligger en timmes bussfärd här ifrån. Allt ifrån vattenfall och gejsrar, fantastiska vyer över varma källor och deras egna Grand Canyon. Sammanlagt var det ett hockeylag och 2000 asiater i parken den dagen. Ser ni mig på Google med ett gäng japaner framför ett vattenfall iklädd pannband och turkosa badshorts så bli inte förvånade!!!!!

Nu laddar jag inför nästa vecka med träningar och matcher. Jag kanske även har tid att privatspana lite åt Palmegruppen, vi får se.
Ha det fint /Anders

Yellowstone nationalpark

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Bergh - 12 december 2016 06:01


Nehe jaha. Efter mycket tjat och frågor så lär man ta en smäll för laget och knopa ihop några rader. En del har väll hänt sedan jag sist uttryckte min skepsis mot Montana. Jag kan gladeligen meddela att jag har bytt värdfamilj, ÄNTLIGEN. Men fam...

Av Anders Bergh - 24 oktober 2016 06:20


Ja nu har de varit en sån där lång paus igen men de har sin förklaring. Efter förra veckans roadtrip till Gillette som var en tuff helg för oss vi spelade verkligen dåligt och förlorade första matchen på straffar. Det är inget man vill göra då Gi...

Av Anders Bergh - 10 oktober 2016 05:49


Efter klagomål från olika håll har festkommittén beslutat att forsatta bedriva ointressanta skrifter. Förra veckan orkade jag inte skriva nått inlägg, vi kom hem 5 på morgonen och var utelåsta samt att det verkade vara svårare att komma in i huse...

3.

Av Anders Bergh - 26 september 2016 07:20


Åter en vecka till handlingarna i dom amerikanska bergen. Hösten börjar komma och i slutet av veckan bjöds det på Göteborgsväder med regn och någon plus grad. Matcherna i helgen vart inte riktigt vad jag tänkt mig. Missoula från Montana stod för ...

Av Anders Bergh - 19 september 2016 07:08

Jaha?Det var den veckan för skattebetalarna som min far hade sagt.En vecka sedan sist och livet är sig ganska likt. Vi tränade bra och fick även börja gymma vilket var skönt då det var väldigt längesen jag gymmade.I fredags var det äntligen dags för ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards