Direktlänk till inlägg 10 oktober 2016

Dags igen

Av Anders Bergh - 10 oktober 2016 05:49

Efter klagomål från olika håll har festkommittén beslutat att forsatta bedriva ointressanta skrifter.

Förra veckan orkade jag inte skriva nått inlägg, vi kom hem 5 på morgonen och var utelåsta samt att det verkade vara svårare att komma in i huset än att komma ut från Norrtälje anstalten. Men efter mycket om och men va vi inne. Vi var i Great Falls, Montana förra helgen och spelade lite ishockey. Med sina cirkus 60 000 invånare bildar den kanske Montanas mest uddlösa stad. Ett evigt långt fällt med med några hus härodär utan någon direkt kärna. Ska även varit i Great Falls som någon loj o dan jänkare ska ha sett ufon någon gång på 50 talet, om jag tror på de? Inte ett dugg!

Vi bodde på ett bra hotell 5 minuter från hallen, eller ja hall och hall, det fanns iallafall is och spela på. Nog för att jag har varit i många slitna hallar i mina dagar men denna tar ändå priset! Ett plåtskjul där färgen börjar släppa på utsidan och insidan liknade något som någon från Estetprogrammet hade gjort efter ha fått känning på bultdunken under St Mikaels årliga studentvecka. Nåväl matcherna då jodå de gick vägen tillslut, båda dagarna vi låg under med 2 mål inför sista perioden. Men när slutsignalen skanderas efter båda matcherna och vi gått ut ur Ladugården med två vinster kändes de rätt bra. Great Falls är nämligen dom vi tampas med om att vinna serien. Min insatts då, det kändes väldigt bra och jag hade mycket istid samt lyckades göra någon poäng framåt. Något att notera var även att när Hemmalaget gjorde mål satt det en gigantisk högtalare ovanför vårt bås. Som gjorde ett sånt ljud att jag trodde att pacemakern var nära första gången dom gjorde mål. Och efter den 7 timmar långa bussresan hem var söndag till för att går i triangel mellan sängen köket och badkaret.

Veckan som varit har sett sig ganska lik ut. Vi var hemma hos Coach en kväll och kollade Amerikansk fotboll och spelade lite pingis. Annars har det varit träningar för fullt och man lär sig verkligen att ta hand om sig själv här, dricker man inte vatten hela tiden är det stor risk för höjdsjuka. En eftermiddag åkte vi till Smiths Mansion, en av USAs största turistattraktioner som ligger 20 minuter bort. Det är ett udda hus som byggdes av en rik knös på 1870 talet som inte går att beskriva hur det ser ut. Därför skickar jag med en bild på schabraket. Det sägs att allt virke har han sågat ner i skogen och själv gjort till plankor, där efter byggt allt på egen hand. Något som skulle få självaste Penta (Fd ägare av Venjanssågen) att imponeras.

Helgens matcher behöver jag knappt nämna. Helena gästade oss och matcherna slutade 12-3,7-0 vilket innebar att vi har nu 8 raka vinster och det är lätt att vara hockeyspelare just nu. Alltid kul efter matcherna och stanna kvar och prata med lite folk efter matcherna. Många svensk ättlingar som har frågor och ibland önskar jag att Leif Mörkfors var här och hjälpte mig.

Igår fick jag även reda på att han jag bor med som även är min privatchaufför ska flytta hem då hans knä inte håller för spel. Så om jag blir kvar hos den här familjen eller om jag hamnar hos en ny ska jag låta vara osagt. Känner mig som en tunna med kärnkraft avfall som skickas ingen vill ta emot. Nejdå skämt å sido så känner jag nästa alla familjer som jag kan hamna hos och det blir bra hur det än blir. Men en mer udda familj än den här går inte att få. Mina två billet brothers är väll lite annorlunda än vad jag är van vid. En är 19 och jobbar på någon stenindustri och den andra är 14. 19 åringen är hemma någon dag i veckan och då är det öppna spjäll. Bröderna i mellan slåss, gråter, smäller dörrar, kastar saker och det är liv i luckan. Jag vaknade halv 7 en morgon av att 14 åringen utbrister till sin bror "you fu"kin faggot" Och smäller igen dörren. Är väll det konstigaste uppvaknandet sedan min far på lördagsmornarna klampade in halv 9 för att se om jag var vaken samt lämna dagens industri vid 15 års ålder. Men jag det går ingen nöd på mig, det visar att dom är sig själva även fast jag bor här.

Nåväl nu är det slut på det roliga. Jag har även ett amerikanskt nummer numera så det går ej att ringa mig, så Facebook, WhatsApp eller Skype är väll enklast att nå mig om ni vill ha svar på livets gåta. Annars får ni använda er av enigma koder.

"Carl Oskar jag tyar inte mer" // Anders

Smiths mansion

Var även en demonstration förra veckan mot abort, så här stod folk längs hela huvudgatan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Bergh - 12 december 2016 06:01


Nehe jaha. Efter mycket tjat och frågor så lär man ta en smäll för laget och knopa ihop några rader. En del har väll hänt sedan jag sist uttryckte min skepsis mot Montana. Jag kan gladeligen meddela att jag har bytt värdfamilj, ÄNTLIGEN. Men fam...

Av Anders Bergh - 24 oktober 2016 06:20


Ja nu har de varit en sån där lång paus igen men de har sin förklaring. Efter förra veckans roadtrip till Gillette som var en tuff helg för oss vi spelade verkligen dåligt och förlorade första matchen på straffar. Det är inget man vill göra då Gi...

3.

Av Anders Bergh - 26 september 2016 07:20


Åter en vecka till handlingarna i dom amerikanska bergen. Hösten börjar komma och i slutet av veckan bjöds det på Göteborgsväder med regn och någon plus grad. Matcherna i helgen vart inte riktigt vad jag tänkt mig. Missoula från Montana stod för ...

Av Anders Bergh - 19 september 2016 07:08

Jaha?Det var den veckan för skattebetalarna som min far hade sagt.En vecka sedan sist och livet är sig ganska likt. Vi tränade bra och fick även börja gymma vilket var skönt då det var väldigt längesen jag gymmade.I fredags var det äntligen dags för ...

Av Anders Bergh - 11 september 2016 07:39

Dååååååå tog jag tillfället i akt och fixade en blogg så ni där hemma vet vad en ung man gör under sin tid i Amerikas inland. Jag har varit här i snart 3 veckor och börjar komma in i det amerikanska livet. Som att man alltid äter med enbart en gaf...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards