Direktlänk till inlägg 19 september 2016

Första matcherna

Av Anders Bergh - 19 september 2016 07:08

Jaha?
Det var den veckan för skattebetalarna som min far hade sagt.
En vecka sedan sist och livet är sig ganska likt. Vi tränade bra och fick även börja gymma vilket var skönt då det var väldigt längesen jag gymmade.

I fredags var det äntligen dags för vår första match för iår då vi gästade Billings Bulls. Billings som är den största staden i delstaten Montana som är en bussresa bort på 2 timmar. Med sina cirkus 100 000 homo sapiens liknar det egentligen vilken valfri industriort i Värmland som helst. En speciell bortamatch där ett psykhem som ligger bredvid går in gratis på matcherna vilket gjorde att under ett tillfälle var några av dom även påväg in på isen. Ni kan va lugna allt stoppades och matchen återgick till det vanliga, vi dominerade alltså. Vi vann med 7-4 vilket inte speglade matchen och under vissa stunder var Billings nära att ansöka om uppehållstillstånd i våran zon. Då det var mer sällsynt med ett skott på vårat mål än min syster på en Siljanchark utförsäljning.

I lördags var det dags igen att möta tjurarna från Billings men den här gången i vår hemmaarena Victor J.Riley arena. Det var familjens dag så vi var där extra tidigt och snackade med lite barn, tog några kort och försökte hålla kostymerna rena från sockervadd och dylikt. Matchen finns det inte så mycket och säga om. Vi vann med 11-1 och jag öppnade målskyttet i början av första perioden, där efter kom det berömda raset. Dom sista 2 perioderna var lika underhållande som säsong 4 av Rederiet och det var inte jätte inspirerande att gå till sista perioden, men men. Jag är nöjd med mitt spel båda dagarna då det var bra erfarenheter och även skönt att få två matcher i benen. Vi är topprankade i hela ligan iår och vi har siktet inställt på att spela hem alltihop, nästan även Gotlands dansbandsvecka.

Idag(läs söndag) flyttade även Pablo spanjoren som har bott här i två veckor, vilket var lite skönt måste jag medge. Då jag hjälpt honom med allt! Och då menar jag nästan allt med hjälp av teckenspråk spanska glosor och ytterst lite engelska då han bara kan några ord. Jag känner med den här ansvarsbörda under dessa veckor kan jag nu flytta hem, bli 3 barns far, köpa villa i en förort samt ansöka om ränteavdrag.

Nu ska jag sova och lovar att nästa gång jag skriver ska jag berätta mer om familjen, kulturen och livet här. Ska även försöka marknadsföra min mors projektarbete "flytta till Venjan" i veckan.

Allt gott/// Anders

Vi reser med klass

Vår hemmaborg, här tas inte många poäng.

 
 
Ingen bild

Camilla

19 september 2016 15:30

Roligt att läsa om din nya karriär!! Du tycks vara med om lite av varje.
Här hemma i Svedala har vi fortfarande värme som man kan gå i kortbyxor bara en jacka som behövs på morgonen
Må så gott !!
Kram Camilla

 
Ingen bild

Mamma

19 september 2016 20:17

Kul att få en inblick i ditt "nya" liv! Känns bra och att vi lyckats med vår uppfostran då du varit så omhändertagande gällande Spanjoren! Du blev nog utvald då du har spanskasstudier på meritlistan! Ser med spänning fram emot din marknadsföring av Flytta till Venjan! Jag kommer gärna över och föreläser, mot betald resa förstås! Ta hand om dig! Kram

 
Ingen bild

moster inga-britt

20 september 2016 21:16

Hej på dig
Trevligt att följa med på bloggen så jag får lite inblick. Händer mycket mer där än här hemma... Ska åka å hälsa på Johanna på torsdag med mina flickor å Walter ska bli spännande.
Sköt om dig kram från mi å gubben

 
Ingen bild

Pappa

23 september 2016 17:04

Min förra kommentar kom inte fram. Mycket intressant läsning, kul och bra språk. Ser fram emot en politisk analys och ditt Wyoming perspektiv på kommande president val.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Bergh - 12 december 2016 06:01


Nehe jaha. Efter mycket tjat och frågor så lär man ta en smäll för laget och knopa ihop några rader. En del har väll hänt sedan jag sist uttryckte min skepsis mot Montana. Jag kan gladeligen meddela att jag har bytt värdfamilj, ÄNTLIGEN. Men fam...

Av Anders Bergh - 24 oktober 2016 06:20


Ja nu har de varit en sån där lång paus igen men de har sin förklaring. Efter förra veckans roadtrip till Gillette som var en tuff helg för oss vi spelade verkligen dåligt och förlorade första matchen på straffar. Det är inget man vill göra då Gi...

Av Anders Bergh - 10 oktober 2016 05:49


Efter klagomål från olika håll har festkommittén beslutat att forsatta bedriva ointressanta skrifter. Förra veckan orkade jag inte skriva nått inlägg, vi kom hem 5 på morgonen och var utelåsta samt att det verkade vara svårare att komma in i huse...

3.

Av Anders Bergh - 26 september 2016 07:20


Åter en vecka till handlingarna i dom amerikanska bergen. Hösten börjar komma och i slutet av veckan bjöds det på Göteborgsväder med regn och någon plus grad. Matcherna i helgen vart inte riktigt vad jag tänkt mig. Missoula från Montana stod för ...

Av Anders Bergh - 11 september 2016 07:39

Dååååååå tog jag tillfället i akt och fixade en blogg så ni där hemma vet vad en ung man gör under sin tid i Amerikas inland. Jag har varit här i snart 3 veckor och börjar komma in i det amerikanska livet. Som att man alltid äter med enbart en gaf...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards